5 de gen. 2010

Avatar

Vaig anar al cine a veure Avatar en 3D, la darrera peli de James Cameron, de la que suposo haureu llegit un munt de posts en la blogosfera.

Potser sí que aquesta pel·lícula és un punt i apart en el món del cinema. No us comentaré gaire res de l'argument, que per altra banda amb poques línies ho tindria tot dit, doncs l'interes del film recau sobre tot en la seva espectacularitat visual.

Hi han però un parell de detalls que m'han cridat l'atenció, malgrat no vagin més enllà de pinzellades anecdòtiques. El primer d'ells és el vídeo-blog ( o vídeo-log com en diuen) que va editant el protagonista per a reportar les seves experiències, i que gracies a les dates dels posts em vaig fixar en quina època futura se situa la acció.

L'altra és el fet que Cameron enfronta una organització amb comandament piramidal contra una comunitat que té la capacitat d' "endollar-se" al seu entorn creant una "internet biològica". Llàstima que no s'aprofundeixi en aquest concepte per que seria interessant, però el director sembla decidit a oferir-nos un argument molt simple en una peli de més de dues hores amb la intenció (potser) de que tinguem el màxim de neurones disponibles per poder apreciar i gaudir de l'espectacular policromia visual que li permeten els actuals recursos cinematogràfics.

No vaig trobar interessant en canvi el paralelisme de conduir un avatar amb rotllos tipus Second Life o tot el món dels videojocs.

El 3D està molt, molt currat, realment et fiques dins el planeta dels Na'vi i a més és la primera vegada que no em molesta haver de llegir els subtítols.

El que no acabo d'entendre és perquè si ets blau en un entorn de coloraines ets dels bons, i si ets negre i tens la sang àcida i fosforita has de ser dels dolents.

2 comentaris:

  1. a mi el que em va agradar d'aquesta peli (l'unic potser!) són les muntanyes que poses a la foto.
    de fet aquest dies que vaig estar caminant per osona, vaig veure alguns racons que eren tal qual les muntanyes de la peli!

    ResponElimina
  2. Cert, a Osona tenim muntanyes que suren damunt els núvols ... o potser són núvols que s'amaguen sota les muntanyes? No ho he tingut mai clar. :-)

    ResponElimina