19 de febr. 2010

Unnim

Com ja sabeu des de fa una setmana, les quatre caixes que es fusionen anunciaven la marca de la nova entitat, es dirà Unnim.
Jo no vaig saber-ho fins a la mitja tarda del divendres quan vaig engegar l'ordinador. Primer vaig mirar el mail, on n'hi havia un de la Caixa de Manlleu de les 8:44 informant del tema. Després miro el twitter i veig que els d' el9nou.cat estan contents perquè gracies al twitter de CaixaSabadell han pogut avançar-se i donar primers la noticia del nom de la nova marca.

Trobo bé que els professionals entrin en aquestes curses per les primícies informatives, però personalment no voldria entrar a usar la xarxa per a veure si m'entero abans que els altres de ves a saber què. M'agrada la xarxa perquè permet una varietat molt gran de punts de vista i això aporta molta llum. Intentaré que el seu ús no em porti cap a una voragine devoradora d'informació caducable, en prefereixo un consum més pausat.

Vaig veure que algú deia que el nou logo recordava al de terra.es i se'm va acudir tornar a entrar en aquest portal de Telefònica i, buf!, em va venir una sensació d'olor a naftalina.

2 comentaris:

  1. Estic d'acord amb tu que prefereixo utilitzar la xarxa per ampliar algunes notícies més que per un consum vertiginós de molta informació que no podria acabar de processar.
    Per exemple ara et volia preguntar el perquè de la doble N de la paraula UNNIM, però no cal que m'ho diguis perquè he trobat l'explicació a la web de Caixa Terrassa: "D'un temps del verb "unir" s'ha creat un substantiu, al qual se li ha donat personalitat pròpia i singularitat, sobretot amb la incorporació d'una doble enna (Unnim), que no solament vol projectar una imatge innovadora i moderna, sinó també un missatge simbòlic, mitjançant el grafisme de la doble "nn" i la "m" que simbolitzen els ponts i els vincles que uneixen les quatre caixes, que uneixen voluntats, que uneixen persones, que uneixen projectes i territoris... La mateixa sonoritat que provoca la doble ena (consonant geminada) posa èmfasi especial en aquest punt. Per la seva part, la tipografia, amb formes suaus i arrodonides, té el propòsit de reflectir calidesa i proximitat.". Sembla poesia, no? :-DD

    ResponElimina
  2. Sí, ... jo també vaig pensar que per ser una entitat financera ho estaven ensucrant molt amb el tema poètic. En tot cas que cadascú decideixi si es adient o no.
    Al fer el post vaig dubtar en posar aquest fragment i aquest comentari, m'alegro que l'hagis inclòs tu. Gràcies McAbeu.

    ResponElimina