5 de març 2010

Fracció orgànica

Bé amics, portem ja vuit posts sobre el compostador i encara és hora de que expliqui que s'hi tira. La raó és que em cal anar fent temps, abans no tinguem resultats passaran unes quantes setmanes i d'alguna cosa haurem d'anar parlant de mentre, no?

Doncs bé, al compostador casolà serveix per reciclar matèria orgànica provinent de les nostres deixalles de la cuina i de la nostra activitat jardinera. Ja sigui perquè teniu un jardi, un hort o bé teniu un terrat amb torratxes.

Evidentment, tal com mostra el cartell de la foto no hi podrem tirar res que no sigui orgànic.

Estava pensant, ... hi ha algú que no sàpiga que és una torratxa??










Ei, que és divendres!.
De fet jo a la Vella Quaresma ni li tallo, ni li amago cap pota, més aviat el que faig és esborrar. Sí, clico la goma del paint i li vaig esborrant potes.

5 comentaris:

  1. jo no sé que és una torratxa!!!
    gràcies!

    de fet, després de tant parlar-ne i de tant veure'l aparèixer per aquí li estic agafant carinyu a aquest compostador.

    i ara voldria saber més coses.
    quanta feina dóna?
    quant temps s'ha d'esperar?
    de quines mides n'hi ha?
    i sobretot:
    fa pudor? molta?
    gràcies!

    ResponElimina
  2. Una torratxa és un test, un recipient de ceràmica o plàstic per posar-hi flors o plantes. És un mot molt usat a la comarca d'Osona, però no se si també es fa servir en gaires altres llocs.

    - feina, a no ser que tinguis un bloc, només la de llençar-hi el residus.
    - no se quan trigarem a tenir compost. Soc un compostador novell. Us ho aniré explicant en el bloc, però va per llarg.
    - es modular. N'hi han de moltes mides. El meu deu fer 1,2 m d'alçada.
    - el tema de la pudor es mereix un post sencer. L'estic preparant.

    ResponElimina
  3. He escrit que soc un compostador, hauria d'haver posat que soc un compostaire novell doncs el compostador és el recipient.

    ResponElimina
  4. ei, doncs la teva torratxa al meu poble es diu torreta!
    esperarés noves informacions sobre el compostador abans de decidir-me.
    per cert l'altre dia en vaig veure un d'aprop, i em van dir que per l'olor millor no tirar-hi restes de carn ni de peix... ja ens explicaràs la teva experiència!

    ResponElimina
  5. Molt bo això de les torretes, no ho sabia!

    Sobre les olors, sí, sembla que va per aquí el tema. En parlem al proper post. ;-)

    ResponElimina