8 de març 2010

Nevada 2.0 , professional o amateur?

La nevada m'ha esguerrat la setmana des del punt de vista laboral. Em portarà nervis, problemes i maldecaps, alhora que també em dòna unes hores d'immobilitat que aprofito per escriure aquest post mentre segueixo l'evolució de la nevada a través de #neucat al twitter.

Aquesta és segurament la primera nevada 2.0 important.

M'he trobat amb gent que diu que a la tele diuen, altres que han vist el meteocat, també m'han enviat un sms des de l'aeroport de Girona dient que hi fa una espectacular nevada, un altre que acaba d'arribar diu que hi han tants dits de neu allà dalt, ... Vaja res de nou, això ha passat sempre.

Ara però tenim twitter i facebooks i tots aquests comentaris es multipliquen per 10, o per 1000!. Amb twits, comentaris, fotos i vídeos el volum d'informació esdevé brutal.
En mig de tot aquest allau de dades hi han els professionals de la comunicació que, a més d'aportar alguna nova dada, ens reboten aquells apunts que creuen importants i que contribueixen a fer més gran la bola de neu.

Malgrat tot segeixo sense tenir clar dos, o tres aspectes concrets de la nevada que per a mi son de vital importància. Poder saber això ara si que justificaria el cost d'una subscripció, i no pas saber demà el gruix de neu que hi havia a Collsuspina.

I dic això veient els esforços que estan fent alguns mitjans locals per intentar aconseguir processar l'allau de dades i donar una informació el més semblant possible a la que estic demanant.
Sembla però, com si estiguessin improvisant, com si les seves empreses enlloc de pensar com aprofitar aquest valuós cabal d'informació per fer millor la seva feina es limitessin a demanar "al del twitter" que faci quelcom.

Potser és que encara som només uns quants els frikis que hi creiem en tot això. De totes maneres moltes gràcies "als del twitter" per l'esforç que fan.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada