21 d’abr. 2010

Blocs i llibres

Haver-ho titulat blogs and books també quedaria bé, no?

Va vinga que s'acosta Sant Jordi i toca recomanar llibres. Us en referenciaré dos. Cap dels dos els he llegit (encara) en el moment d'escriure aquest post i abans que em retragueu aquest fet, passo a explicar-vos el plantejament que em porta a referenciar-los.

Els blocs poden ser una eina transversal que s'avenen molt bé amb els llibres, o al reves, els llibres són una eina transversal que s'avenen molt bé amb els blocs.

Per il.lustar-ho passem al primer exemple del dia,


100 MITES DE LA CIÈNCIA de Daniel Closa, autor també del bloc Centpeus. Ara hauria d'explicar una mica el perquè aquest llibre és un exemple de la tesi que he postulat al principi i tal, però com ja us he dit abans (encara) no l'he llegit i això em serveix com a excel.lent excusa per estalviar-me aquesta feina. El que si que em llegeixo cada dia son els post del bloc i això, junt a que penso que creure en mites és més aviat una excusa per no voler buscar la veritat, fan que m'atreveixi a referenciar-lo.

100 mites .... segur que n'hi ha més d'un que jo l'he donat per bo, i vosaltres?

Seguim,



TODO VA A CAMBIAR d'Enrique Dans, autor del bloc Enriquedans.com . Per poc que estigueu ficats dins el món del dospuntzerisme n'haureu sentit a parlar d'aquest llibre i del seu autor. El títol però, va adreçat als que encara no son conscients de que és això dels 2.0.
No sempre estic d'acord amb el que diu l'Enrique en el seu bloc, però si que els seus són dels posts que més "devoro" del meu Google Reader.



I per acabar deixeu-me fer un exercici de ficció, de ficció literària. Deixeu-me posar també un llibre que no existeix i que (malauradament) no existirà mai. El poso, o millor dit me l'invento, perquè veiem com pot ser d'interessant el món blocaire i si bé aquest ja no és possible, segur que n'hi han d'altres que si que ho son, encara que estiguin per fer.

Us imagineu el llibre " Recull de posts del bloc de Miquel Martí i Pol".

Us imagineu haver-lo tingut al Google Reader?

Però bé, evitem que les llàgrimes per plorar que ja no tenim el sol, no ens deixin veure les estrelles. Que tot està per fer i tot és possible.

5 comentaris:

  1. Ostres! Jo també estic esperant per al Llibre de L'Enrique Dans (l'home que em va treure la fòbia a admetre que soc biòleg... ara si algú em diu: "Anda! como la Obregón" li puc respondre: "No, como Dans" ;P )
    De fet ja m'he buscat el seu itinerari i, ja posats, a veure si li puc fer firmar...

    ResponElimina
  2. Jaume, no m'hi havia fixat que era biòleg.
    Si li fas signar ja ens explicaràs a veure si hi havia gaire gent. En el món geek ja és força conegut en Dans, però en el món analògic em sembla que no.
    Li admiro que hagi aconseguit que li publiquin un llibre en Creative Commons.

    Salut!

    ResponElimina
  3. quan vaig veure el teu post jo ja havia preparat la meva recomanació per sant jordi, i veig que parcialment hem coincidit...
    com que tu encara no te l'has llegit: espero que t'agradi i si vols després comentem els millors mites desmitificats!
    feliç diada!

    ResponElimina
  4. mestre! Motles gràcies pel que dius. Ara a vuere que en penses quan l'hagis llegit (ai ai ai...)
    Bona diada de sant Jordi!

    ResponElimina
  5. kika, el millor del llibre és que es presta a compartir-lo fent comentaris de cada mite.
    Vinc cap el teu bloc i en comentem algun.

    Dan, poques vegades ho he tingut tan clar a l'hora de recomanar un llibre.
    Enhorabona per la feina feta!!

    ResponElimina