23 de maig 2010

Les llistes d'Spotify

Fa poc l'Spotify ha creat un nou tipus de compte l'Spotify Open, que va de perles doncs ja se m'havien acabat les invitacions i em sabia greu quan hi havia amics que ho volien provar i no sabíem com.

A més aquesta setmana he activat la opció que connecta el meu espotiflais amb el feisbuc i m'ha sortit una columna a la dreta amb tots aquells amics/contactes que també ho tenen activat. Això permet de compartir les llistes que té cadascú.

Pels que no ho feu servir, l'Spotify permet crear unes llistes amb aquelles cançons que cada usuari consideri adient i compartir-les, no tan sols amb els contactes sinó amb tothom que tingui el programa.
Per exemple, una de les meves llistes: Veus

Aquesta llista la vaig crear per aglutinar cantants femenines amb veus agradables. Molts posts d'aquest bloc han estat escrits amb aquesta musica de fons. Una cosa però, és fer-te una llista per a un mateix i una altra es fer una llista de cançons que pugui tenir interes per a altra gent.

Com ha de ser una llista de cançons per tal que sigui interessant compartir?

Primer de tot hauria de tenir un criteri, no? Em sembla que la meva llista Veus compleix aquest criteri, en canvi altres que tinc no, per això les he amagades.

Segon, haurien de ser variades, de tenir més d'un autor. He refet una mica la llista eliminant algunes cançons per aconseguir equilibrar aquest punt.

Tercer, haurien de servir per a que els altres descobreixin musica, per això millor evitar temes molt suats o excessivament coneguts. Clar que això es molt, massa subjectiu com per poder aplicar-ho bé al gust de tothom.

Quart, home, estaria bé si fos una llista viva, es a dir que s'anés renovant, amb noves entrades i traient-ne algunes per no fer-la immensa.

Cinquè, ... no se, se us acut res més per fer una bona llista d'Spotify?


2 comentaris:

  1. La veritat és que jo, fins ara, feia servir les llistes simplement per conservar búsquedes que em semblaven interessants...
    Suposo que en part és perquè, en general, tendeixo a usar més l'iTunes amb la meva música local que no pas l'Spotify...
    De fet, això que comentes és una cosa que, em sembla, passa molt tant a les xarxes socials com en els blogs mateixos: Afegeixes i fas allò que tu vols? o ho prepares de cara a un públic?
    Clar, poder amb el blog la idea és escriure el que t'agradi però pensant una mica en el lector (sobretot de cara al format i la manera d'expressar-te), però amb aquestes coses socials... no ho tinc tant clar. Em dona la sensació que lo lògic seria fer la llista que vulguis per a tu i com tu vulguis... i si a algú li agrada, doncs benvingut siga...
    De totes maneres, si em permets suggerir un cinquè punt a les llistes compartides seria: "Fes la llista per tu mateix, amb el que t'agradi i les novetats que hagis descobert, que sigui quelcom que tu t'escoltaràs i que, en certa manera, ajudi a aquells que l'escoltin a que et coneguin una mica millor"

    ResponElimina
  2. Sí, exacte, hi estic d'acord en aquest darrer punt. Una bona aportació, gracies Jaume.

    ResponElimina