14 de juny 2010

L'ordinador de la feina

Com que de moment em costa una mica seguir parlant del Barça, deixeu-me que avui us plantegi una reflexió.

Abans, fa un temps, era normal que l'ordinador que fèiem servir a la feina fos molt millor no pas el que teníem a casa. No tan sols l'aparell, sinó també els programes.
No obstant, des de fa un temps tinc com la sensació que el món empresarial s'ha quedat una mica endarrere, almenys pel que fa a les petites empreses. Sorprèn veure quines eines fan servir en algun llocs.
El problema pot venir degut a que certs recursos gratuïts que ofereix la xarxa encara estan mal vistos i prefereixen optar per d'altres més convencionals.
Un exemple el podem tenir amb el GMail, que és molt millor que fer servir un compte amb l'Outlook.

Ara em podria trobar a alguns dels lectors del bloc que em diguin que han fet servir aquest ordinador a la feina, a veure si el de casa s'hi assembla.



Home, el de casa no, però penseu que aquest bloc està allotjat aquí.

Per cert, feliciats pels que heu col·laborat amb la candidatura guanyadora.

4 comentaris:

  1. Si que hi ha part de raó en el que dius...
    Sempre m'ha donat la sensació que el motiu primari per a canviar l'ordinador de casa son els jocs (que, avui en dia, és sens dubte el que més recursos consumeix...) i és per això que l'ordinador de casa acostuma a ser més potent que el de la feina... Això és el que veig en la majoria dels meus amics...
    El meu cas concret, però, és una excepció... A la feina, a part del meu propi portàtil, faig servir un DELL de 8 nuclis (2.8Ghz), 32Gb de RAM, un Tera de disc i una gràfica de mig giga dedicat que és una meravella. A part, tenim un cluster propi per càlculs i durant un any i mig vaig estar enviant càlculs al Marenostrum... Suposo que cadascú usa en funció del que necessita :)

    ResponElimina
  2. Jaume, m'alegra veure que el Marenostrum és una inversió que es fa servir. A veure si trobem algun altre lector d'aquest bloc que també l'hagi utilitzat.

    ResponElimina
  3. Ja que insisteixes:

    http://www.rssd.esa.int/SA/GAIA/docs/E2E.htm

    El consumidor d'aquestes hores és el meu equip i jo en particular :-)

    Respecte el què comentes, no estic del tot d'acord. Usar gmail a una empresa te dos inconvenients: un problema d'imatge (el correu amb el nom de l'empresa és part de la marca, vulguis o no) i problemes de confidencialitat i protecció de dades. Per altra banda, les empreses sovint tenen criteris més pragmàtics i menys tecnològics (de vegades erronis, però sovint no) i no canvien un sistema si no tenen bones raons econòmiques per fer-ho (si funciona no ho toquis); estar a l'avantguarda en tecnologia no sempre es tradueix en més productivitat.

    Pel què fa a l'ús dels ordinadors, estem en plena evolució tecnològica, un altre cop. Fa 15 anys al departament usavem "workstations" centrals amb terminals tontes. Després hem passat a ordinadors individuals amb linux a cada taula, purament per prestacions. Ara la tendència sembla que torna a canviar i crec que tendirem un altre cop a solucions més més mixtes (desktop + virtualització, cloud) per costos de manteniment i per fiabilitat.

    Com a exemple, a l'observatori de Calar Alto estan virtualitzant la majoria de servidors, justament per questions de fiabilitat i manteniment. Per altra banda, al projecte Gaia ja hem usat eines com la computació en núvol d'Amazon, que probablement es generalitzaran en el futur.

    Salut!

    ResponElimina
  4. Jo, Xevi, potser més aviat diria que estar a l'avantguarda no sempre es tradueix en més rentabilitat. Ser més productius no té perquè implicar ser més rentables. Però vaja, jo si que estic força d'acord amb tu.

    Nois, vaig posar lo del Marenostrum al rellegir el post abans de publicar-ho. Veig que no anava gaire errat.

    Ara nomes faltaria un comentari d'algú que a la feina tingui un ordinador més "iaio" que a casa.
    Fet que és realment frustrant quan comences a treballar en una feina nova.

    ResponElimina