18 de jul. 2010

El camí dels enginyers

Aquest cap de setmana em va venir "mono" d'alta muntanya i vaig fer una escapadeta per desfogar-me.

A les set del matí aparcava el cotxe en un indret poc abans d'arribar a Queralbs (al Ripollés) i em posava a caminar en direcció a Coma de Vaca. Tres hores més tard arribava a aquesta vall immaculada veïna de la Vall de Núria, just per demanar una cervesa al refugi i posar-me a esmorzar estirat al costat d'un dels rierols que travessen el Pla de les Eugues, quan va arribar l'aprovisionament pel refugi.


Com que anava bé de temps i de forces em vaig animar a fer quelcom que tenia a tasques pendents des de feia temps, fer el Camí del Enginyers que porta des d'aquesta vall, on només hi ha aquest refugi que veieu a la foto, cap a la concorreguda Vall de Núria.

El camí està molt i molt bé. Per a una persona habituada a l'alta muntanya no és complicat, tot i que si hi aneu amb gent sense experiència potser algú pugui passar algun mal tràngol degut a que és una mica aeri. De totes maneres el paisatge és molt bonic.
Tres hores més tard arribava a la Vall de Núria amb els peus adolorits i satisfet del recorregut.

Venint de Coma de Vaca la vaig trobar una mica saturada de tot. Em va semblar que ja comencen ha haver-hi masses instal.lacions de tota mena i que la vall s'està omplint d'artificialitat i alhora perd part del seu encant. A més, al baixar amb el cremallera em trobo el túnel nou que han fet i que impedeix veure des del tren gran part del paisatge de les valls.
En fi, crec que fora bo pensar si cal tanta instal.lació i mirar de recuperar més l'autenticitat de la natura.

2 comentaris:

  1. Bon dia rondinaire,
    tens molta raó en això del paisatge. Però, com gairebé tot en aquesta societat on vivim, si als llocs no s'hi arriba en màximes condicions de "city man" o "city woman" (sobretot! especímen amb pantaló per sota les natxes, tiretes, ulleres Raiban, iphone i sandàlies roses!) doncs es facilita el 100% l'accés per aquests personatges.
    Saps ? pensava que al decidir pujar a Núria era per apuntar-te a la 4a edició de la meravellosa cursa de muntanya "Olla de Núria" (www.unioexcursionistavic.org) per poder-la guanyar, jejeje. Estavem per allà fent fotos.
    Una abraçada. A reveure!

    ResponElimina
  2. No, no hi vaig pensar en l'Olla. De totes maneres jo hi vaig anar el dia abans i francament, no em veuria capaç ni d'acabar-la aquesta prova.

    Ja ens ensenyareu alguna foto! :-)

    A reveure.

    ResponElimina