31 de jul. 2010

Llibres

L'altre dia vaig entrar en una llibreria. Reconec que ho faig molt menys que abans i quan ho faig és una sensació curiosa.

D'entrada sembla com si el temps és ralentitzés, quasi com aturar-se. El vertigen que suposa l'allau d'informació constant que rebo diàriament a través de la xarxa desapareix. M'adono que no tinc res a un sol clic, que si vull saber que diuen totes aquelles fonts d'informació em caldrà força temps. Com abans. Que el paper dels llibres és molt més amigable que les pantalles i que és agradable estar allà al mig de tot allò per triar.

Miro a veure que hi ha de nou i no tardo gaire en trobar quelcom interessant. Remeno el llibre i de seguida dubto. Val la pena?. El deixo per un altre i després de llegir-ne algun trosset em torno a fer el mateix plantejament. No tinc cap referència a un sol clic i el torno a deixar en el seu lloc.

No he pas vingut a buscar-ne un de concret, només acompanyava i només xafardeigo. Està clar que no puc pas comprar tots aquells llibres que tenen un punt d'interès, no puc pas accedir a tota aquesta informació. No ho tinc a un sol clic. Hauria de triar. Però quin? Quin llibre tindrà un contingut que justifiqui el cost de la seva compra i l'estocatge posterior en una estanteria cada vegada més mancada d'espai?

S'hi està bé envoltat de llibres interessants, però trobo a faltar la velocitat de moviment i llibertat que dona la xarxa alhora de triar.

El món del llibre i l'internet 2.0 encara no s'han acabat d'entendre del tot. S'acosten, és tantegen mútuament, és malfien i a vegades proven a veure què. Però encara no, encara falta. Esperem que aviat vagin trobant el camí que hauran de fer junts.

2 comentaris:

  1. Ai Joan, Joan !
    total ... que vas sortir sense llibre¿?!!
    No pot ser això. Jo sóc el contrari de tu. M'agrada perdre aquesta agilitat i facilitat que tenim a "un sol clic" i perdre estona en trobar el veritable què d'aquells fulls de paper que tinc als dits i poder decidir finalment així si ha valgut la pena gastar-me aquells diners per una més de volum a l'estanteria (que no tinc).
    Visca la literatura i que no es perdi mai.
    Una abraçada estiuenca!

    ResponElimina
  2. Si, jo vaig sortir tal com vaig entrar.
    El penúltim llibre que vaig comprar (que per cert surt a la foto) em va agradar. Animat, poc després en vaig comprar un altre que m'ha decebut. De moment encara em dura la decepció i això fa que sigui força curós alhora de tornar a decidir-me.

    Salut i bon estiu !

    ResponElimina