21 de jul. 2010

Pagar

En un dels molts mini-debats que es generen al twitter m'han preguntat: quins continguts digitals que ara són gratuïts estaries disposat a pagar? I dels que no existeixen, encara?

Jo no en se gens de periodisme, però al meu entendre això de la crisi de la premsa i com fer rentable les edicions digitals s'ha d'enfocar sobretot des d'un punt de vista empresarial.
Però vaja, intentant respondre a les preguntes diré que no estic disposat a pagar ni per això, ni per això altra. D'entrada perquè la meva principal font d'informació avui per avui és el Goolge Reader i les meves quasi dos-centes subscripcions.

Malgrat tot considero important que el sector de la premsa trobi el seu camí, pel bé de tots plegats. Així doncs fent un esforç per aportar un granet de sorra, intento imaginar-me a canvi de què em rascaria la butxaca.
Home, se m'acut que pagaria per tenir més informació, més nítida, més contextualitzada i que aquesta em requereixi molt menys esforç processar-la.
Com és fa això? No ho se. Penso que hi ha una part de feina periodística que hauria de canviar els procediments de treball, però també caldria apostar per un software més competent.

Aquest darrer punt és potser més delicat, doncs al preu/hora que cobren els informàtics qualsevol es dedica a fer experiments. Això només es pot fer tenint a un responsable informàtic involucrat en el resultat del negoci. No tots estan disposats a fer-ho, però es veu que n'hi han alguns que si.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada