9 de gen. 2011

Puigsacalm pel ganxos nous

El Puigsacalm és sens dubte un dels cims que més vegades he pujat a la meva vida. No soc capaç de recordar quantes vegades hi he estat.
Aquesta vegada però, enlloc d'anar-hi per les suaus carenes que venen d'Osona, hem triat pujar-hi per les cingleres de la Garrotxa.
Ho hem fet perquè fa poc vaig veure aquest post en el fantàstic bloc de l'Antoni i ens varem posar en l'agenda de "tasques pendents per fer el més aviat possible" aquesta ruta.

La caminada ha començat aquest diumenge a la sortida del sol en el bucòlic poble de Joanetes. El camí, molt bonic, no dona gaires concessions i s'enfila ràpid cap amunt. És bonic, però carai com puja.




Ja en la cinglera, seguim el camí molt marcat, trobem la canal dels ganxos nous i ens enfilem amunt. Aquesta zona no és tècnicament molt difícil per una persona que hagi fet una mica de muntanya, però aneu amb molt de compte si porteu canalla o gent amb vertigen, o poc habituada.




A Sta Magdalena s'acaba la grimpada i continua el camí vers el Puig dels Llops i després al Puigsacalm.



Per cert que he estat mirant el llibre de signatures i n'he trobat a faltar unes que haurien d'haver estat fetes dos dies abans. Algú es va descuidar de signar ;-)

Per tornar hem fet el camí que explica la Dolo fins al Coll de Bracons, on ens esperaven per baixar en cotxe fins a Joanetes. Darrerament el camí de Bracons al Puigsacalm s'ha tornat en una mena de rambla molt transitat, amb molta gent de l'àrea metropolitana.

Tot plegat ha anat molt més depresa del que em pensava, des de Joanetes en dues hores i mitja ens hem plantat al cim, fer l'entrepà i anar cap a Bracons en una hora i mitja més. Quatre hores en total, que ens han deixat molt cansats.

4 comentaris:

  1. M'apunto aquesta sortida!
    Això dels ganxos nous, és la típica ruta dels ganxos amb els ganxos renovats, o és una ruta diferent?

    ResponElimina
  2. No t'ho sabria dir Iñaki. Hi ha la ruta dels ganxos vells que diuen va més cap a l'esquerra i que jo no he fet i que des d'avui tinc a tasques pendents. Aquesta ruta potser empalma directament amb el camí dels burros
    No se quina és la típica, el que si que és cert és que el camí que surt de Joanetes i que esta força fresat et porta directament cap a aquests ganxos, que tot i ser nous estan ja una mica rovellats.

    Salut!

    ResponElimina
  3. Mmmmmmmm.... aix, Joan, és que m'agrada passar desapercebuda, jejeje. No cola dir que feia molt vent i es va emportar el boli? Sóc clàssics i confio massa en que una imatge val més que mil paraules (malgrat puguin ser escrites i m'agradi també escriure...) També m'apunto la ruta com a pendent a la llarga llista. Allò de que hi ha més dies que llonganisses, a casa meva, no funciona. Em falta temps! Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Ostres, ... ara que hi penso ... nosaltres tampoc hem signat ... i mira que hi havien dos bolis i dues llibretes ;-)

    ResponElimina