12 de març 2011

Editorial Alpina

Soc de la quinta que va començar a fer caminades amb els clàssics mapes de l'Editorial Alpina.

Aquests mapes són tot un referent per a una època de l'excursionisme català. Eren la única ajuda que teníem per endinsar-nos en la terra incognita que eren (aleshores) molts dels indrets del nostre país que quedaven allunyats de les carreteres. En aquells inicis anàvem justos de recursos i compràvem només els mapes que necessitàvem.
Més endavant, un dia al veure el deteriorament en que estaven els meus, vaig adreçar-me a una llibreria i vaig renovar-los.


Just poc després l'Institut Cartogràfic de Catalunya va començar a editar nous mapes molt més detallats i els vells van caure en l'oblit, alguns encara per estrenar.
Els vaig anar conservant de caixa en caixa, com a un cert exercici de nostàlgia d'una època.

Fa poc remenant les caixes de d'alt de tot els vaig tornar a trobar i, com aquell qui no vol la cosa, en vaig posar un dins la motxilla, ... i és va quedar allí fins que al mig d'una caminada ho vaig recordar i el vam tornar a treure.

Va estar bé, doncs acostumats com estem ara al Google Earth, els GPS i el detall cartogràfic dels mapes actuals tornar a utilitzar aquelles referències clàssiques va ser un exercici entranyable.



L'Editorial Alpina, per sort, no es va quedar amb aquells formats i ha anat evolucionant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada