29 d’abr. 2011

Els meus amics els polítics

Tinc 135 amics al facebook, ja se que no son molts però és que ja tinc una edat i poca vida social.
Si descomptem els menors, coneguts virtuals i amics d'altres països en queden 120.

Doncs bé, resulta que per sorpresa meva d'aquest 120 n'hi han 35 (29, 1%) que formaran part d'alguna llista electoral en les properes eleccions del 22 de maig. És a dir que quasi el 30 per cent de les meves amistats son polítics. Hi han parents, companys de la feina, amics de la infància, coneguts i saludats. Tots són, segur, bona gent.
Aquests números s'han d'agafar, òbviament, amb pinces doncs hi hauríem d'afegir molts matisos a aquest sondeig. Malgrat tot, les conclusions que exposaré ara son valides.

Aquest dies a l'anar mirant llistes de candidatures municipals ha estat un degoteig continu de trobar-hi gent amb qui més o menys ens anem veient.
Això potser a la gent de la capital, o de les grans ciutats els sembli una mica estrany, però en els pobles és força normal. Quan surten les llistes el primer que es fa és veure qui hi ha de conegut.

Hi tinc gent al PSC, CIU, ERC, ICV-EUiA, SI, CUP i candidatures locals. Bé, però anem al gra del que volia dir.
Primer de tot dir que, malgrat que tots diguin el contrari, tots estan ficats en política. Sí, sí, benvolguts/des amics/gues meus/ves, anar en una llista electoral és ficar-se en política.
I és que senyors, la política en democràcia no és quelcom dolent. Deixem ja de banda tots els tòpics i donem a la feina de polític el reconeixement que és mereix.
Que hi han casos de corrupció? si, alguns, però molts pocs. Res a veure, ni de lluny, amb els que hi havien o hi haurien en un regim dictatorial.

I segon, doncs desitjar-vos a tots molta sort i alhora agrair-vos la tasca que feu. Penseu que les eleccions son la part emocionant de la política, desprès venen els maldecaps, problemes, enrenous, ... buf!

A la reste dels que no ens presentem, doncs us voldria agrair que deixeu de parlar malament dels meus amics, els polítics.

4 comentaris:

  1. Bon apunt Joan; igual que els comentaris del seguiment de les campanyes locals 2.0 que vas penjant a Facebook. Sempre és bo rebre aquests "inputs" d'algú de fora de la política

    Salut!

    ResponElimina
  2. Gracies Carles, que vagi bé la campanya.

    Salut!

    ResponElimina
  3. Jo també comparteixo el contingut de l'apunt. Saps? Jo també vaig estar en una llista fa un parell de legislatures. Sí. I a sobre, vaig "passar a semifinals" i vaig "fer" de regidora quatre anys al meu poble, Taradell. Va ser una molt bona experiència. El cert és que veig la política rural, m'agrada dir-ne així, d'una manera diferent. Però també tinc clar que no hi tornaré, hi havia coses que no m'agradaven, i per això, se n'ha d'haver nascut.
    De totes maneres, crec que seria molt positiu per la societat, que hi passés més gent per dins de les llistes i aquestes mogudes. Tot aniria millor, segur.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Ho ho sabia, Dolo. Veus, hagués estat interessant seguir el teu bloc quan eres regidora.

    Salut!

    ResponElimina