21 d’abr. 2011

Qui té por de l'Spotify?

Com ja sabeu, aviat l'Spotify reduirà les prestacions en temps i nombre de cançons que venia oferint fins ara als comptes gratuïts, els que tenen publicitat.

Ara, amb les restriccions Spotify passara a ser d'un programa d'escoltar musica a ser un programa per saber quina musica ... volem escoltar.
Cert és que hi han les versions de pagament i que cinc euros al mes és un bon preu per escoltar tota la music que vulguis. Passa però, que no puc portar la musica a altres llocs com ara el cotxe. A vegades també faig el muntatge d'endollar-lo a equip de musica, però no se com fer-hi una connexió digital. De manera que no pagaré per escoltar musica al portàtil, sobretot tenint en compte que hi han altres opcions.

La gracia de l'Spotify no era que oferís musica en streaming, ni que tingués una interfície xula i pràctica, si no més aviat que semblava que havia aconseguit poder oferir musica lliurement amb els ingressos per publicitat.
Dic semblava perquè vistos els anuncis que posaven jo tampoc ho entenia massa. Fa temps que venia dient que la publicitat a l'Spotify estava molt mal explotada. Que amb la informació que tenia de nosaltres, amb la possibilitat d'arribar a un mercat segmentat, ens estava oferint anuncis de productes que mai compraríem.

Tothom diu que canvien perquè no és pot oferir el servei sense pagar. Dic jo, aleshores com pot ser rentable Telecinco si només és finança amb publicitat?
Al meu entendre no es vendran més discos amb l'Spotify capat. Més aviat el problema podria venir del seu potencial, mai explotat, per fer una bona mossegada al minvat pastís publicitari, tant local com global.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada