5 de set. 2011

Prendre notes


Arrel d'un tuit, dissabte vaig llegir aquest article a l'ARA, i com que tenia una estoneta doncs em vaig dedicar a fer una tasca pendent, mirar-me això de l'Evernote amb la propina de provar també l'Springpad.
Aquestes són dues aplicacions que et permeten agafar textos, url, imatges ... de la xarxa, guardar-ho i gestionar-ho com a notes.

M'he mirat
més detingudament l'Evernote, del qual en podeu trobar un bon tutorial fet per @didaquis, i us en voldria compartir algunes reflexions.

Comencem pel que m'ha agradat, la captura multiplataforma. Per usar Evernote cal registrar-se i aleshores pots usar un "capturador" per guardar notes. N'hi han pels trastos d'Apple, els d'Android i també com a complements de Firefox o Chrome. De manera que indistintament de que fem servir, quan veiem quelcom a les nostres pantalles que ens agrada cliquem Add to Evernote i ens ho guarda al nostre compte en forma de notes.

Després, tot allò que com una formigueta has anat acumulant, pots gestionar-ho amb una aplicació d'escriptori o en el web de manera sincronitzada. L'Springpad vindria a ser el mateix.

Fins aquí molt bé i sincerament penso que és una bona aplicació. Però com que ja sabeu que sóc una mica perepunyetes permeteu-me buscar tres peus al gat.
Mireu, jo sóc d'aquella generació que en algun lloc de casa dels pares té un munt de cintes de vídeo gravades de l'època de l'VHS. Cintes que una vegada gravades no m'he tornar a mirar mai més. Aquesta experiència em va servir per aprendre que no sempre pot ser útil emmagatzemar informació.

Penso que per utilitzar Evernote de forma esporàdica tampoc val la pena aprendre a fer servir una nova eina i que si ho fas gaire compulsivament et pot portat tanta feina cercar informació en el magatzem d'Evernote com tornar a buscar-ho en les fonts de la xarxa. Sobretot si ja fas servir marcadors en les pròpies fonts.
Pot haver-hi un punt entremig on si que sigui molt útil aquestes eines, però això ja és una cosa que haurà d'esbrinar cadascú.

Penso també que els capturadors multipantalla tindrien més rendiment si enlloc de portar a un magatzem et portessin directament a les eines que fem servir per produir els nostres continguts.

Jo és que sóc un fanàtic del just-in-time.


P.D.: la meva admirada Carolina també mostra interès en això de prendre notes. Mireu-la aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada