10 d’oct. 2011

Òpera en texans

Jo d'òpera hi entenc poc o gens, però ja fa uns anys em vaig adonar que m'agradava i que alhora era un món que el volia anar descobrint piano piano.

Ara tenim una nova oportunitat d'anar-ne coneixent coses amb l'estrena de la primera temporada del programa "Òpera en texans", que el fan els diumenges a les 22:25 al Canal 33, o quan vosaltres vulgueu a TV3 a la carta.

No us explicaré pas res del programa presentat per Ramon Gener (bloc, twitter, facebook, slideshare i youtube ), millor us poso la promo i us animo a mirar-ho, i a seguir-ho també al hashtag #operaentexans.



Si que voldria comentar quelcom sobre Spotify, que tot i que darrerament l'havia abandonat una mica, ara l'he tornat a utilitzar.
Resulta que en el primer programa varen fer un moment Spotify on recomanaven una serie de temes. Jo com que no vaig trobar-hi cap llista per enlloc, em vaig entretenir a buscar les recomanacions i fer-la jo mateix.
Després en el segon programa em vaig adonar que no hi havien posat aquest moment Spotify i per seguir amb la inèrcia inicial em vaig tornar a entretenir en buscar uns quants temes que hi havien sortit i a complementar la meva llista d' Òperaentexans.

Via un tweet i una entrevista a RAC1 he descobert que no tenen una llista, si no que tenen un usuari i que van fent varies llistes per a cada programa. Llistes que curiosament no coincideixen del tot amb la meva. Jo per exemple hi he posat el Va, pensiero o un fragment d'Ernani citats en el programa sobre Verdi.

Arribats a aquest punt he decidit, que si puc, seguiré continuant fent la meva llista i que està molt bé això de que els seguidors d'un programa es facin també el seu recull segons els seus propis criteris.

4 comentaris:

  1. A mi també m'ha agradat aquesta iniciativa al 33, sobretot perquè es fa divulgació amb molta gràcia de les òperes més conegudes.

    ResponElimina
  2. Doncs ja estan fent la segona temporada, es a dir que com a mínim tindrem 26 operes. :-) ... em sembla però que la meva preferida no hi serà :-(

    ResponElimina
  3. i quina és la teva preferida??

    ResponElimina
  4. La Bohème de Puccini, ... però vaja, ni soc un gran coneixedor de tot el que hi ha, ni per això em deixen d'agradar també moltes altres. :-)

    Salut!

    ResponElimina