1 de nov. 2011

Castanyes i carbasses

Sempre m'ha agradat fer la castanyada, és una festa de les quatre grans junt amb cap d'any, el carnaval i St. Joan, que una mica marquen les estacionalitats de l'any.
La tardor, el foc a fora, el pa amb tomàquet i botifarra, torrar castanyes, moniatos, panellets, moscatell, la nit, els amics...

En els darrers anys  a més ha anat prenent força el tema del hallowen , així com també el "conflicte" entre les dues formes de celebrar la data de Tot Sants.
Si bé jo en un principi era dels defensor aferrissats de la tradició pròpia, amb el temps he anat flexibilitzant una mica la meva postura fins a arribar al punt en que em sembla bé el mestissatge resultant d'agafar dels altres allò que ens pot servir per millorar.
Enguany hem decorat com mai el sopar de la castanyada amb carbasses, taronges i altres suports d'espelmes per crear un ambient més càlid i confortable, i ens va quedar molt bé. (disculpeu la qualitat de les fotos).
De fet això de buidar carbasses i posar-hi un llum a dins ja es feia per aquestes contrades antigament.

Malgrat tot, em segueixen fent molta pena aquella gent que es limita a agafar tots els tòpics d'una festa forania i ignorar tot allò que tenim aquí de tradició de la nostra terra. Pobres.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada