14 de nov. 2011

Informació de valor

En una societat saturada d'informació com és aquesta en la que estem, on qualsevol (afortunadament) pot aportar dades a la xarxa, jo m'atreviria a fer servir una classificació per aquest allau de dades, sense prejudici que se'n puguin fer més per a altres usos.

Primer hi han aquelles dades que directament esquivem i que evitem perdre-hi temps focalitzant-hi la nostre atenció. No tan sols em refereixo a l'spam, sinó també a aquella informació que per conjuntura d'espai o temps no volem.
Després vindria la informació que, bé, podríem dir que ens entreté o que no ens molesta. Que ens distreu i que, com a animals socials que som, ens serveix per veure que passa al nostre voltant, ja sigui proper o llunyà.
Finalment tenim aquella informació que ens arriba i que fem servir per a prendre decisions, que ens aporta valor.

Una noticia com ara la de la fallada de l'il·luminació de les pistes de l'aeroport és una informació que per a cadascun de nosaltres pot quedar encabida en qualsevol dels tres grups segons la nostra situació personal.
Penso que qui vulgui guanyar-se el sou en tot això d'internet ha de focalitzar els seus esforços en oferir informació del tercer grup si vol pretendre aconseguir els diners dels receptors.


Abans fer això era tasca complicada i per tant calia vendre la informació empaquetada en grans paquets on hi havia ( ... i encara hi ha) varietat informativa amb l'esperança que alguna o altra noticia quedés situada en el tercer grup i així deixar al client satisfet.

Mirar una pantalla és més incomode que llegir un paper i això limita molt el temps d'atenció del possible client, de manera que l'estratègia de vendre grans paquets informatius perd eficàcia a internet.

Caldria anar a buscar altres estratègies per afinar la punteria i col.locar la noticia en la forma adequada per crear valor.
Els rss, unes mètriques adequades, el feedback, la geolocalització, la segmentació, l'inmediatessa, la traçabilitat en el temps, infinitat de punts de vista, ... podrien ser aspectes que permetessin afinar una eina per poder oferir un flux informatiu de valor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada