15 de des. 2011

Eliyahu M. Goldratt (1947-2011)

Fa unes setmanes vaig saber de la mort del Dr. Eli Goldratt i tenia pendent escriure'n un post abans de final d'any, doncs és un dels autors que més m'ha influenciat.

Mireu, jo vaig estar treballant uns anys com a comptable i sobretot en comptabilitat de costos. Durant aquests anys hi havia quelcom a la feina que no m'acabava de quadrar del tot, fins al punt en que vaig acabar dubtant de mi mateix.
Va ser gràcies al llibre La Meta (The Goal, 1984) del Dr. Goldratt que vaig endreçar alguns conceptes i redefinir la meva manera de veure que és i com funciona una empresa.
El llibre és una novel.la on s'explica la Teoria de les Limitacions (T.O.C. Theory Of Constraints), aquesta teoria en certa manera vindria a ser com una mena de sopa d'all , però que va molt bé per endreçar les idees.
A més també va publicar altres llibres com No es questión de suerte ( Its not luck, 1994) o Cadena Critica (Critical Chain, 1997).

No entraré pas en detall de tot això però per si en voleu un tastet al Youtube hi he trobat la versió en pel.lícula de La Meta, ... un pel carrinclona però vaja, 100% recomanable doncs la TOC també es pot aplicar a altres aspectes de la vida.

7 comentaris:

  1. Ei Joan, mira que bé, una cosa més en la que coincidim, no només la lectura si no els costos! hehehe Jo també sóc d'aquesta branca. I quan vaig llegir el seu llibre també em va ordenar coses. Excel·lent recomació. Una abraçada!

    ResponElimina
  2. A veus, no ho sabia. Jo ja fa molts anys que no treballo com a comptable, però si que em serveix i de molt, tot el que vaig aprendre. :-)

    Salut!

    ResponElimina
  3. Anònim20/12/11

    Escolta, per cert, tu el tens aquest llibre? o algun altre d'ell ? M'agradaria rellegir-lo, i a la biblioteca d'aquí el poble no hi és. Ens veiem!
    Dolo.

    ResponElimina
  4. Tens tres opcions:
    - mirar el vídeo,
    - que et portin el llibre d'una altra biblioteca,

    http://sinera.diba.cat/search*cat/?searchtype=X&searcharg=goldratt&searchscope=171&submit=Cercar

    - ... o quedem un dia i te'l deixo. Segurament aquest és el llibre que més vegades he deixat.

    Salut!

    ResponElimina
  5. Anònim20/12/11

    M'encantaria l'última opció hehehe, viam si coincidim, et dic alguna cosa. Una abraçada! Dolo

    ResponElimina
  6. Anònim21/12/11

    Per cert Joan, no saps pas si hi és en català? Gràcies!
    Dolo.

    ResponElimina
  7. Que jo sàpiga no està en català, ... i és estrany perquè ha estat un llibre molt venut aquí.

    ResponElimina